Ayrton Senna da Silva mu je bilo puno ime. Rođen je 21. ožujka 1960. godine, a bio je zapamćen kao najbolji vožač svih vremena.
Još kao dijete Senna je volio utrke. Sa 13 godina se prvi put počeo utrkivati. A 1977. godine je osvojio Južnoameričko Kart prvenstvo. Par puta je osvojio drugo mjesto na Svjetskim Kart prvenstvima. Nakon nekog vremena Ayrton odlučuje prisvojiti majčino krsno prezime Senna, zato što je Silva bilo često prezime u Brazilu.
Senna je upao u momčad zvanu Toleman, tada je vozio automobil s Hartovim motorom. Svoj talent u to vrijeme je najbolje pokazao na utrci u Monaku. Naime tijekom utrke je padala kiša, zbog nje su na kraju morali prekinuti utrku, ali je Senna tijekom nje pokazao puno vještine (a zbog mnogo izvrsno odrađenih utrka za vrijeme kiše, poput ove, Senna je dobio nadimak Kišni čovjek). Na kraju te sezone je završio na 8. mjestu.
Sljedeće godine Senna je iz Tolemana prešao u Lotus koji su koristili Renaultove motore. Prve sezone u Lotusu je postigao čak 65 startnih pozicija, a prvi je ostvario na VN Brazil, također je pobijedio na VN Belgija. Druga sezona je počela njegovim gubitkom u domaćoj utrci u Rio de Janeiru. Nakon toga je pobijedio i na VN Španjolska te tom pobijedom preuzeo vodstvo u poretku Svjetskoga prvenstva. Tijekom te sezone bio je u suparništvu s Alanom Prostom, Nelsonom Piquetom i Nigelom Mansellom, a na kraju je završio s 55 bodova, na četvrtom mjestu.
Treća sezona u Lotusu donijela je nove mogućnosti, jer su počeli koristiti Hondine motore. Senna je te godine ispao iz utrke za naslov, ali opet ima priliku za njega zato što je Mansell ozljedio vrat pa se nije bio u stanju natjecati. Senna završava treći u ukupnom poretku.
1988. godine, Senna se prebacuje iz Lotusa u McLaren te je postao drugi vozač momčadi, odmah iza Alaina Prosta. Postali su rivali, a na kreju je Senna odnio titulu svjetskog prvaka. Nakon mnogo utrka Ayrton Senna je prešao u momčad Williams-Renault. Nakon što je par njegovih prijatelja stradalo, Senna se zabrinuo o sigurnosti u Formuli 1, te je stalno naglašavao važnost poboljšanja sigurnosti. Zadnje jutro prije njegove smrti proveo je na sastanku kolega vozača s ciljem da stvore Sigurnosne grupe vozača.
Tijekom utrke (1. svibnja 1994. godine) dogodila se nesreća jer je Senna izgubio kontrolu te se zabio u betonski zid sa 218 km/h. Ostao je nepomičan u kokpitu. Iako se činilo da njegov bolid nije pretrpio neku veću štetu, što je bilo čudno u to vrijeme, izgleda da je Ayrton Senna pretrpio veliku ozljedu mozga. Vatrogasci su prvi stigli na mjesto nesreće, ali ga nisu htjeli dirati, tek kad su bolničari došli, uspostavilo se da je Senna već mrtav.
Šokirao je cijeli svijet, ali i dan danas smatra se jednim od najboljih vozača Formule 1. u povijesti. O njemu je snimljen dokumentarac zvan Senna, da vidite treiler kliknite ovdje.
puno stvari koje nisam znao o ovoj legendi
OdgovoriIzbriši*NO COMMENT*
Jako zanimljiv i poučan post! ;)
OdgovoriIzbrišiJa i dalje ne kužim kako možeš pisati ovako zanimljive i odlične postove. Najbolja si!
OdgovoriIzbrišiOvo je savršen post a i cijeli blog ti je predivan.... imaš smisao za pisati blog!!!!
OdgovoriIzbriši